Spiritualitate

Pierde!

Fii atent la clipe!

Corpurile noastre necesită cicluri constante de umplere și golire, de viață și de moarte, de câștig și de pierdere – dar noi nu suntem întotdeauna conștienți de ele.

De obicei, suntem conștienți de procesul de digestie, dar de multe ori nu acordăm atenție multor altor cicluri zilnice. În fiecare zi pierdem și ne re-crește părul. În mod constant, pierdem și construim celule noi ale pielii, celule sanguine și multe alte tipuri de celule. Corpul nostru câștigă și pierde în mod constant. Doar că nu observăm.

Astăzi îți vei observa respirația, conectându-o la ideea de a câștiga și a pierde.

Gândește-te așa: trebuie să îți umpli plămânii cu oxigen de mai multe ori în fiecare minut, dar nu poți dacă sunt încă plini cu ultima respirație. Pentru a obține următoarea respirație (și a rămâne în viață), trebuie să o pierzi. Acesta este adesea modul în care este viața și, în timp ce ne gândim săptămâna aceasta la modul în care Isus și-a pierdut viața și a recâștigat-o, putem experimenta mai bine dacă observăm ciclul constant de respirație.

Știai că majoritatea dintre noi nu respiră corespunzător?

Respirația optimă se face cu diafragma (astfel încât abdomenul se mișcă în timp ce inspirăm și expirăm) cu o rată de aproximativ 6-8 respirații pe minut. Cei mai mulți dintre noi respirăm repede, cu pieptul și umerii noștri, ceea ce nu dă cea mai bună cantitate de oxigen creierului și corpului nostru. Încearcă acest exercițiu de respirație și, pe măsură ce faci acest lucru, gândește-te la moartea lui Cristos ca expirație divină a pierderii și la învierea sa ca o inspirație divină a vieții noi.

  1. Găsește un loc liniștit pentru a te așeza drept, cu picioarele pe podea.
  2. Observă-ți respirația. Cum se simte când aerul intră în plămâni? Cum se simte când expiri?
  3. Acum, concentrează-te asupra respirației cu diafragma (pune-ți mâna pe stomac – ar trebui să se miște înainte și înapoi).
  4. În cele din urmă, începe să observi ritmul respirației. Ar trebui să dureze aproximativ 5-7 secunde pentru a inspira și aproximativ la fel pentru a expira.
  5. Fă asta pentru câteva minute. (Amintește-ți, acest lucru ar trebui să fie confortabil, deci dacă nu este, relaxează-te și respiră în ritm normal din nou pentru câteva clipe.)

Cum a fost să respiri în acest fel? Cum îți dai seama că respirația te ajută să te concentrezi asupra greutății morții și învierii lui Cristos? 

Fii atent la Cuvântul lui Dumnezeu!

De-a lungul secolelor, creștinii au combinat modelele de respirație cu citirea scripturilor sau rugăciunea. Adesea acest lucru se face cu psalmii. Astăzi poți încerca cu un fragment parafrazat din Iob 1,21. Iob a fost un personaj din Scriptură care a pierdut totul și a simțit că era pe cale să-și piardă viața.

Pe măsură ce citești rândurile în cursiv, inspiră încet; pe măsură ce citești rândurile în bold, expiră încet. Poți repeta această practică de mai multe ori.

Gol am ieşit din sânul mamei mele
şi gol mă voi întoarce acolo.
Domnul a dat
şi Domnul a luat:
să fie numele Domnului binecuvântat!
să fie numele Domnului binecuvântat!

Fii atent la Dumnezeu!

Fiecare respirație pe care ai luat-o astăzi – și fiecare respirație pe care ai luat-o vreodată – este un dar de la Dumnezeu.

În Geneza 2,7, creația primului om este descrisă astfel: „Domnul Dumnezeu l-a plăsmuit pe om din ţărâna pământului, i-a suflat în nări suflare de viaţă şi omul a devenit fiinţă vie”. Una dintre primele fapte ale lui Dumnezeu față de noi a fost să ne dea viață prin respirație. Respirația este prima noastră experiență a harului lui Dumnezeu – nu este ceva ce câștigăm sau merităm de la Dumnezeu, este ceva ce Dumnezeu ne dăruiește din bunătate și iubire.

Într-o zi îți vei da ultima suflare și nu știi când va fi acea zi. În această săptămână, deveno mai conștient de respirație ca un ciclu de viață și de moarte, câștigând și pierzând, în fiecare zi. 

Fii atent în această săptămână!

Există multă știință și cercetare în spatele ratelor de respirație. Dacă ești interesat să afli mai multe despre ratele de respirație optime, discută cu medicul tău sau studiază. Există câteva aplicații pentru computere sau smartphone-uri care te pot ajuta să devii conștient de ritmul tău de respirație. (Notă: discută cu medicul sau părinții tăi înainte de a lua în considerare sfaturi medicale disponibile în aplicații, site-uri web sau de la alții.)

Încearcă să îți urmărești respirația cu alte pasaje din Scriptură, cum ar fi Psalmul 46,10, Psalmul 131 sau Romani 8, 38-39.

Una dintre cele mai frecvente „rugăciuni de respirație” se numește „rugăciunea lui Isus”:

Doamne Isuse Cristoase, Fiul lui Dumnezeu,
Ai milă de mine, păcătosul.

Uneori, este scurtată la

Doamne Isuse, ai milă de mine.

Încearcă să spui această rugăciune în timp ce inspiri și expiri, sau în timp ce te plimbi, alergi sau conduci în această săptămână.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © 2015 - 2018 Oficiul pentru Pastoraţia Tineretului, Iaşi. Site realizat în colaborare cu www.alexpricope.com

To Top